VALORS

 
  CONTINGUTS 1r TRIMESTRE:
 
 IDENTITAT I DIGNITAT DE LA PERSONA:
La formació de valors: el respecte, la solidaritat.
 
COMPRENSIÓ I RESPECTE A LES RELACIONS INTERPERSONALS:
  • El debat

  • El diàleg

  • El respecte a les diferents formes de pensar

  • Prejudicis socials

     

CONVIVÈNCIA I VALORS SOCIALS:
  • Les normes de classe.

  • Els drets de la Infància.

  • La relació entre iguals.

  • La dignitat, la llibertat, l'autoestima.

  • L'empatia, la solidaritat.

    
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
TASQUES A CASA:

Com vam comentar a classe, degut a la situació de les pròximes setmanes us recoman:

- Repartir els diferents punts del projecte "primers auxilis" entre els membres del grup i així poder avançar el treball.
Teniu la informació en paper que us vaig facilitar per anar consultant, així com els diferents enllaços del blog .

PRIMERS AUXILIS





Durant les pròximes sessions de Valors, treballarem en grup els primers auxilis. 

La vostra tasca serà elaborar, en grups de 4 persones, un petit Manual de Primers Auxilis i un póster de la Reanimació Càrdiopulmonar.

Passes a seguir: 
1.-Triar un coordinador, que supervisarà en tot moment que tothom faci la seva feina.

2.-Per parelles, heu de fer el Joc Interactiu de Primers Auxilis de la Creu Roja.  Amb aquest joc ja us aproximeu molt a tots els conceptes bàsics de Primers Auxilis, anoteu-los en una llibreta, després us serviran.


3.-Busqueu, llegiu, analitzeu i transformeu tota la informació presentada en les pàgines webs referides en l’apartat de recursos, i redacteu,  elaboreu un Manual Bàsic de Primers auxilis.

Creació del Manual,  amb els següents apartats: 
  1. Concepte de primers auxilis, emergència,urgència. Actuació per seguir en cas d’accident:P.A.S.
  2. Exploració i valoració de l’accidentat. 
  3. La farmaciola de primers auxilis.
  4. Les hemorràgies. Concepte, classificació, gravetat i actuació bàsica. 
  5. Ferides i cremades. Concepte, classificació, actuació i tractament. 
  6. Maniobra de Hemlich. 
  7. Traumatismes  de  l’aparell  locomotor:  fractura,  esquinç,  luxació  i  distensió muscular. Concepte,  gravetat i actuació bàsica de cadascun d’ells.
  8. Trastorns  respiratoris  i  cardíacs:  crisi  asmàtica,  asfixia,  ofegament,  crisi d’ansietat, aturada cardíaca. 
  9. Aturada  respiratòria  i/o  cardíaca:  Reanimació  cardiopulmonar (R.C.P) en  l’adult  i  el nen. 
 * Acompanyeu sempre les explicacions amb imatges...la creativitat millora el producte! 

4t.- Creació del Póster de la Reanimació Càrdiopulmonar (RCP) (l’anterior apartat 9 del manual):
- Format: DIN-3 i fet a mà.
- Ha de ser molt visual i gràfic, amb imatges.  


ALTRES ORIENTACIONS :
- Tenir en compte les orientacions del coordinador del projecte.
- Repartir-vos els diferents apartats, segons els vostres interessos.
- Un cop feta la feina, TOTS els components del grup heu de saber tots els conceptes del treball, revisar la presentació, faltes d’ortografia...del póster i del Manual. El producte final és cosa de tots!

RECURSOS PER A CONSULTAR:

LA BICICLETA VERDE


Les pròximes sessions de Valors les dedicarem a treballar la pel.lícula "la bicicleta verde".
Es tracta d'un film protagonitzat per Wajda, una filleta de 10 anys que viu a Riad, capital d'Arabia Saudí. La protagonista intentará lluitar per trencar les barreres socials i culturals que es troba en els diferents context (a casa, a l'escola...).

Al següent enllaç teniu el tràiler: 


CONTINGUTS 2N TRIMESTRE

Durant el segon trimestre de curs treballarem:
  • Visualització de la pel.lícula "La bicicleta verde".
  • Resolució de conflictes.
  • El bé comú.
  • La convivència.
  • Relacions interpersonals positives.
  • Primers auxilis.
De la mateixa manera que el primer trimestre, tot això ho treballarem a través de diferents activitats plantejades, lectures, així com pel·lícules que pretenen que els alumnes pensin i reflexionin per ells mateixos de forma acurada i reflexiva.


A més, seguirem amb les dinàmiques per afavorir el clima d'aula.

DINÀMICA!

Els últims 15 minuts de classe hem fet una dinàmica de cohesió de grup. La mestra donava als alumnes un número a l'atzar. Després, damunt les cadires, havien d'ordenar-se en el sentit de les agulles del rellotge. Han cooperat i s'han ajudat per no caure al terra! Ho han aconseguit!








"CAMPEONES"

Durant les pròximes sessions treballarem la pel.lícula "Campeones".






TRETS D'IDENTITAT DE GRUP


Importància de entendre que som un grup, del treball en equip i de moltes de  les característiques que tenim en comú. 


- Individualment, han pensat sis trets comuns que ens identifiquen com a grup-classe: dos pel que fa al caràcter (responsables...), dos en relació als objectius que es volen aconseguir i, dues aficions.
- En grup, posada en comú del pensat anteriorment i seleccionar, entre tots, els cinc que ens identifiquin. 



Han conclòs decidint que són: feiners, riallers, fan amics ràpidament, treballen bé en equip i bones persones





ESTABLIM NORMES

Els primers dies de curs vam establir les normes d'aula.

- Individualment, van pensar què eren per ells les normes i per què creien que eren importants. Després vam establir un diàleg per posar-ho en comú.
- En grups, van decidir les normes de centre: entrada, sortida, passadís-lavabo i aula.

Aquest va ser el resultat:




CONTINGUTS 1R TRIMESTRE

Durant el primer trimestre de curs treballarem:
  • Identitat i dignitat de la persona.
    Respecte i solidaritat.
  • Comprensió i respecte a les relacions interpersonals.
    Debat, diàleg, respecte a les diferents formes de pensar, prejudicis socials.
  • Convivència i valors socials.
    Normes de classe, drets, relació entre iguals, llibertat, autoestima, empatia...
Tot això ho treballarem a través de diferents activitats plantejades, lectures, així com pel·lícules que pretenen que els alumnes pensin i reflexionin per ells mateixos de forma acurada i reflexiva.

A més, durant tot el curs es faran dinàmiques de cohesió i afavorir el clima d'aula.